Concept Diary Week 4

Week 4 – Ik heb aan het begin van deze week gedacht wat voor een game ik wilde maken, dit werd een platformer. Ik heb hiervoor gekozen omdat het een soort game is wat ik denk ik wel in deze tijd kan maken en omdat het mij een leuke uitdaging leek om in zo’n game mijn thema te vialiseren. In week 4 heb ik mij vooral gefocusst op het programmeren van de game. Ik heb ervoor gezorgd dat je kan lopen, springen en dingen op kan pakken. Ik heb met behulp van tutorials op internet allerlei scripts geschreven die dingen in de game doen, bijvoorbeeld het dus laten lopen van het karakter met de pijltjes toetsen. Aangezien ik hier nog geen ervaring mee had heeft dit mij veel tijd gekost, daardoor heb ik nog niet zo veel aan het uiterlijk van de game kunnen doen. Ook liep ik deze week nog een beetje tegen een probleem aan ik wist namelijk niet zo goed hoe ik onzekerheid door andere mensen kon visualiseren. Hiemee ga ik dus ook aan de slag. In de komende weken wil ik dus meer bezig gaan met het uiterlijk van de levels die in de game zitten, ook wil ik nog wat functies toevoegen en de animaties soepeler maken.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *