Concept Diary Week 6

In week 6 ben ik verder gegaan met het verder uitwerken van de storyline van het verhaal, ik kreeg aan het begin van de week de feedback dat het spel wel een doel moet hebben en dat het niet een enquête wordt die je invult. Ik heb de tips gekregen om te kijken naar andere spellen of media die ook keuzes in hun product stoppen, een voorbeeld hiervan is de film van Black Mirror genaamd Bandersnatch. In deze interactieve film kan je ook keuzes maken en die hebben invloed op je einde, ik merkte bij mijzelf dat ik soms onzeker was om een keuze te maken, en dit wil ik ook creeën in mijn spel. Na bij deze film alle eindes uitgespeeld te hebben ging ik kijken naar de flowchart hiervan en welke keuzes nou invloed hadden. Het viel mij op dat sommige dingen wel op elkaar uitkomen terwijl je andere keuzes maakt, ook merkte ik dat het er niet een goed of fout is. Na deze flowchart, en nog wat van andere games bekeken te hebben ben ik zelf gestart met een flowchart uit te werken hier geef ik weer wat voor keuzes er zijn en wat voor invloed die hebben. Hierna ben ik bezig geweest met het uitwerken van die scenes en heb ik een begin gemaakt aan een dialog systeem, een systeem die ervoor zorgt dat je ook met karakters in de game kan praten. De volgende weken wil ik dat systeem verder uitwerken en wil ik nog audio toevoegen.

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *