Voortgang Tech Art | Alicia Hortensius | Week 3

WEEK 3

MAANDAG: Maandag was een dieptepunt. Na het gesprek met Juri twijfelde ik zeer of ik niet van onderwerp moest veranderen. Kan ik wel een vertaalslag maken naar mede CMD studenten zodat zij ook geinspireerd raken door mijn Seminar? Is mijn onderwerp niet een niche van een niche waardoor het niet toegankelijk is voor anderen?  Ik heb gebrainstormd over de gamecultuur in Nederland, echter ik kwam er snel achter dat niet helemaal is wat mij boeit. Ja, de Nederlandse game development klimaat is verre van optimaal. Om als pionier te gaan navigeren waarom games wel cultuur is, daar heb ik geen motivatie voor.

WOENSDAG: Nadat ik dinsdag alle gedachtes en problemen had gelaten voor wat het was, kreeg ik woensdagochtend een mail terig van een van de gamestudios die ik had gemaild. Zeker de volgende zin springt zeer uit voor mij.

 

 

 

 

[aesop_quote type=”block” background=”#282828″ text=”#ffffff” align=”left” size=”1″ quote=”De taken die je opnoemt voor een Tech Artist zijn correct. Meestal vergaar je ook veel skills ‘over tijd’. Je begint als Artist en neemt steeds meer taken erbij.
Het is een interesse die je skill-palette steeds verder uitbreidt.” cite=”Lucia de Visser – Total Mayhem Games” parallax=”off” direction=”left” revealfx=”off”]

Voordat ik de mail goed kon laten bezinken, hadden wij al een bespreking. De combinatie van de mail en de bespreken heeft mijn spirit toch weer omhoog gehaald. Dit is mijn passie project en de uitdaging om de vertaalslag te maken neem ik aan. Bij de bespreking heb ik het volgende meegekregen:

Maak een moodboard : Goed idee om een idee te visualiseren i.p.v. alleen maar woorden op te schrijven, of mijn droomvisies in mijn hoofd te houden.
[aesop_image img=”https://cmdstudio.nl/studio-sem-08a-20/wp-content/uploads/sites/8/2020/09/20200918_140816.jpg” panorama=”off” align=”center” lightbox=”on” captionsrc=”custom” captionposition=”left” revealfx=”off” overlay_revealfx=”off”]

– Wat wil ik bereiken in Seminar? :  Een overzicht van wat ik wil doen in de komende weken is een goed idee. Wat wil ik nou werkelijk leren? Waar ligt mijn passie?
–  Wat voor stappen moet ik zetten om een Open veld VR game te maken? Hoe realistisch is dit?
 Schrijf een script, wat wil je vertellen? Ook dit vind ik een hele goeie. Ik ben nou eenmaal chaotisch en heb te veel ideeen en visies, om dit gestructureerd neer te zetten. De uitdaging blijft wel om niet in een rabbit hole te vallen en weer te gefocussed te zijn op een mini detail.
[aesop_image img=”https://cmdstudio.nl/studio-sem-08a-20/wp-content/uploads/sites/8/2020/09/20200918_140932.jpg” panorama=”off” align=”center” lightbox=”on” captionsrc=”custom” captionposition=”left” revealfx=”off” overlay_revealfx=”off”]

DONDERDAG;  Voor donderdag had ik besloten om te kijken hoe makkelijk het eigenlijk is om een grasveld te maken met Maya (3d Modeleer software die Lucia de Visser mij heeft aangeraden) en Unity. Ik kwam er heel snel achter dat dit ontzettend moeilijk is en dat er meer uren in gaan zitten als ik een game in VR wil maken. Alleen al om het gras te kunnen exporten naar een .fbx bestand (Bestand dat de vorm, materiaal en special effects onthoudt) was een stuk moeilijker dan gedacht. Uiteindelijk heb ik 3 uur lang met handen in het haar zitten vloeken.

 

 

Uiteindelijk was het mij gelukt alleen kwam ik andere problemen tegen. Volgens Windows 3D viewer zag het gras er zo uit:

Echter in Unity lag al het gras plat. Gillen. Na wat rond te vragen op een GameDev Discord kwam ik erachter dat ik een vinkje was vergeten met het importeren van het .fbx bestandje.
Geimporteerd in Unity en nu ziet alles er zo uit:

Niet alles laad in? Dit is waarschijnlijk een performance issue. Mijn computer is zo sterk dat het 90% van alle nieuwe games op de hoogste settings kan afspelen, maar toch laad niet alles in. Echter, dit is een probleem voor een andere keer. Voordat ik weer in een rabbit hole beland.

 

 

 

Eerst de andere opmerkingen verwerken. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *