Voortgang week 3
Ik had mijn onderwerp gekozen en ben aan de slag gegaan. Om een begin te maken aan mijn seminar vond ik erg lastig. Waar in hemelsnaam begin ik? Welke stappen moet ik ondernemen? Wat heb ik allemaal nodig? Wat wil ik überhaupt maken?
Mijn ideeën begonnen bij een installatie. Bijvoorbeeld een groot stuk karton in de vorm van een kind. Deze kun je openvouwen/ achter kijken om te zien wat er van binnen in het hoofd omgaat. Heel leuk idee als begin, maar voor een eindproduct is dit natuurlijk niet genoeg. Deze feedback kreeg ik ook van Caro en Juri. Het was in ieder geval duidelijk dat ik in mijn eindproject wilde gaan laten zien wat er in het hoofd van het pleegkind omgaat. En hier ben ik op verder gaan brainstormen.
In mijn leerteam heb ik een paar ideeën gekregen van mijn teamgenoten.
- doe iets met penning
- maak een video
- pas je hoofdvraag aan
- probeer het te visualiseren
Op basis hiervan heb ik als eerst mijn hoofdvraag aangepast.
Deze was eerst: “Hoe kan ik de omgeving van een pleegkind, binnen de leeftijd 6-18*, bewust maken van de hechtingsproblematiek?”
Deze heb ik aangepast naar: “Hoe kan ik het pleeggezin van het pleegkind, binnen de leeftijd 6-18*, bewust maken van de hechtingsproblematiek?”
Hier heb ik voor gekozen omdat dit specifieker is dan het woord ‘de omgeving’. Als ik mensen ergens bewust van wil maken moet ik gaan voor herkenbare situaties. Dit is erg lastig als het gaat over het bewust maken van een hele omgeving.
Verder ben ik gaan brainstormen en heb ik een mindamp gemaakt van de definitie van hechtingsproblematiek. Ik vond t deze week erg lastig om verder te komen dan een mindmap dus heb vooral veel nagedacht over wat ik wilde gaan maken.