Welkom bij mijn tweede blogpost.
Na de feedback van Juri ben ik gaan kijken naar het sociale aspect van thee. Thee heeft altijd een sociale kant gehad. Kopje thee drinken met familie, de buren, je gezin etc. Hoe brengen we dit sociale aspect terug?
Als eerste wilde ik hier een uiting bij maken die passend was. Ik heb een poster gemaakt met als doel mensen activeren om minder gebruik te maken van hun telefoon. Ik ben even gaan kijken naar het theekransje en hoe dat eerst was tegenover nu. Vroeger dronk je wel een een kopje met je familie als je uit school kwam etc. Nu duikt iedereen gelijk uit school in hun telefonische bubbel. Vooral in corona tijd valt dit thee kransje een beetje weg. Mensen kunnen elkaar minder goed opzoeken en een kopje thee met elkaar drinken.
Verder heb ik gekeken naar de serie: The Social dilemma. Er word hier gesproken over de algoritmes van platformen als google, Facebook etc. Deze algoritmes houden ons op telefoon en spelen een grote rol in beïnvloeding en manipulatie van mensen. Vet interessant, maar hoe kan ik dit laten aansluiten op mijn onderwerp?
Ook kreeg ik het idee na een spar sessie met Timo en daarna met Juri om een mondkapje van theezakjes te maken. Dit vond ik een leuk idee en passend in deze tijd.
Bij de feedback van Caro moest ik iets minder op de ”leuke ideeën” zitten er meer een richtlijn vinden. Ook moest ik mijn onderzoek uitbreiden en meer richten op een duidelijker doel.
Tot slot werd ik erop gewezen dat emoties en personen koppelen aan thee best interessant kan zijn en hier wil ik verder in duiken.