Joost van Diermen / Week 1,2, 3, 4 & 5 / The Worldwide Classroom

\\Week 1//

In week een was het plannen wat voor betekenis de game moest hebben en daarnaast een game engine kiezen om de game te maken. Hier is eerst onderzoek gedaan naar de voor en nadelen van iedere engine en welke het beste is voor beginnende gebruikers die games willen gaan maken.

\\Week 2//

 Nu moet er gekeken worden naar de vormgeving. Daarnaast moet er nu een keuze gelegt worden aan de game engine aangezien ik zelf niet uitkom welke de best keus is.

Er moet gekeken worden naar de volgende aspecten;

– Hoe moet ik de wereld vormgeven?
– Moodbords maken qua vormgeving
– Voor wat en hoe hebben ze het nodig?
– Docenten hebben ook wat nodig in deze ruimte
– Research online samenwerken

\\Week 3//

In deze week wordt er een basis gelegd voor de game. Er moet in deze week een speelbaar karakter aanwezig zijn. Als daarna deze basis gelegd is wordt er een begin gemaakt.

Ook moet er onderzoek gedaan worden naar de toekomstige doelgroep. Aangezien die ik de vorige keer niet goed kon benadrukken. Ook moet er gekeken worden wat voor indruk ik bij deze game wil gaan achterlaten.

Met behulp van Humble Bundle heb ik een bundel gekocht voor deze game engine om het werk wat makkelijker te maken. Ook steun ik hiermee een goed doel voor kinderen die willen gaan programmeren. WIN-WIN!

Planning voor deze week;

  • Onderzoek VRCHAT en Roblox
  • Onderzoek doelgroep met betere bronnen
  • Tekeneningen maken als overlay
  • Wereld bouwen voor het spel

Waar ik informatie kan vergaren;

Kaan academy = free knowligde

MOOC = Massive online College communitiie isch

HKU heeft een lecuraad over de spelende mens

HU heeft ook edu games pedogoiek (leer van het opvoeden)

\\Week 4//

In deze week wil ik gaan interviewen/gesprekken voorbereiden om meer informatie te vergaren over de doelgroep. Ik heb een contact waar ik laatst een gesprek over Roblox heb gehad. Haar naam is Crystal en is staiger in het basisonderwijs. Met behulp van haar input wil ik de game mechanieken invullen en tevens gaan verwerken in de game. Nu is er ook een definitieve stijl vastgelegd voor de game. Deze is simplistisch en er wordt gebruik gemaakt van simpele symmetrie.

Planning voor deze week;

  • Interviews maken
  • Game verder ontwikkelen

 

\\Week 5//

In deze week worden de interviews gehouden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *