Fitness

INLEIDING

Voor mijn seminar heb ik als onderwerp ‘Fitness’. Ik heb voor dit onderwerp gekozen omdat ik mijn hele leven lang al fanatiek aan het sporten ben. Sporten is een belangrijk deel geworden in mijn leven. Ik heb vanaf mijn 5de tot en met mijn 18de minimaal 2 à 3 keer per week gehockeyd. Later toen ik hoger ging hockeyen werd dit 4 à 5 keer. Toen ik gestopt was met hockeyen heb ik een tijd niet gesport, ik voelde mij daardoor niet fit en moest weer iets gaan zoeken om mijn energie kwijt te raken. Tegenwoordig ga ik naar de sportschool en voel ik mijn weer een stuk fitter.

Tijdens mijn seminar hoop ik erachter te komen waarom fitness voor de ene zo belangrijk is en voor de andere helemaal niet. Ik hoop dan ook uiteindelijk iets te kunnen maken waardoor iemand juist wel gaat fitnessen.

CONTEXT, SCOPE EN DEFINITIE

Mijn oorspronkelijke hoofdvraag zal zijn:

Hoe kan ik mijn doelgroep ‘onzekere jongvolwassenen’ overhalen om te gaan fitnessen en/of informeren over de voordelen van fitness? 

WAT IS ‘FITNESS’ NOU PRECIES?

Fitness is thuis of in de sportschool sportoefeningen doen. Een training kan bijvoorbeeld zijn om je spieren, uithoudingsvermogen en/of je conditie te trainen.

De meeste mensen die met fitness beginnen, doen dit om hun conditie te verbeteren en/of hun lichaam af te trainen. Het is dus mogelijk om verschillende doeleinden te stellen door de verschillende oefeningen die je kan doen. Je kan dus doormiddel van fitness spiermassa opbouwen, maar je kan ook trainen om juist af te vallen. (Ensie, 2016)

(“Nederlands woordenboek”, z.d.).

(“Attention Required! | Cloudflare”, z.d.).

 

METHODE EN AANPAK

Mijn doel hoop ik te bereiken door eerst genoeg informatie te vinden over de doelgroep en wat er al op internet te vinden is. Mocht ik vragen hebben die niet te beantwoorden zijn ga ik experts op dit gebied proberen te benaderen.

  • Deskresearch

Tijdens het zoeken op internet wil ik alles te weten komen over sport en mijn doelgroep. Dit ga ik doen door literatuur te lezen en relevante bronnen op internet te vinden.

  • Interviews

Als er een aantal dingen onduidelijk zijn over de doelgroep of over sport dan ga ik expert en/of de doelgroep interviewen. Dit doe ik omdat ik dan de vragen die ik niet beantwoord kon krijgen dan uiteindelijk wel te kunnen oplossen.

  • Creatief onderzoek

Creatief onderzoek ga ik doen door eerst heel veel informatie tot mij te nemen en vervolgens die informatie samen te voegen. Uit die informatie ga ik dan proberen om iets te maken.

BRONVERMELDING

Ensie. (2016, 15 maart). Fitness – de betekenis volgens Redactie Ensie. Geraadpleegd op 10 september 2020, van https://www.ensie.nl/fitness/fitness

Nederlands woordenboek. (z.d.). Geraadpleegd op 10 september 2020, van https://www.woorden.org/woord/fitness

 Cloudflare. (z.d.). Geraadpleegd op 16 september 2020, van https://www.pexels.com/photo/man-using-barbell-2261482/

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *