Concept Diary #2: Eerste visualisaties attractie

Week van 3 t/m 9 mei

Deze week ben ik de eerste stappen gaan zetten naar het designen en weergeven van hoe de attractie nou echt zou gaan worden. Ik had hier zelf al wat ideeën bij maar het overbrengen ervan vond ik best lastig om aan te beginnen. Maar toch ben ik begonnen met schetsen en experimenten deze week.

Wachtrij

De wachtrij wil ik ook graag betrekken in het verhaal, en dat wordt ook al duidelijk uit het verhaal dat ik vorige week heb geschreven. Binnen dit thema ben ik gaan schetsen om eens weer te geven hoe een onderdeel van de wachtrij er nou uit zou kunnen komen te zien. Hieronder zie je de schets. Je ziet een balk lopen waar de wachtrij afgescheiden is van dit ‘kantoor’. Dit zou een soort inkijkje moeten voorstellen, dat de sfeer van het lopen door de tests en het pand van het Special Space Program overbrengt. Ook zijn er op de twee (hi-tech) posters al kleine hints te zien die tijdens de ride zelf ook terug zullen komen, hier de astroidegordel en Mars.

Deze schets wilde ik ook nog digitaal gaan maken omdat het perspectief hier duidelijk vrij scheef is en zonder kleur het de sfeer alsnog niet echt goed weergeeft, wat wel een belangrijk onderdeel is van de attractie. Daar ben ik mee aan de slag gegaan maar ik kwam er tijdens dit proces wel achter dat ik dit moeilijk vond. Perspectief is niet mijn sterkste punt en daarom duurde het allemaal best lang om dit digitaal weer te geven. Ik had het ook nog niet af toen ik op vrijdag hier feedback op ging ontvangen. Links zie je wat ik tot nu toe af had en rechts zie je de lagen toegevoegd waar alleen nog een ‘schets’ op stond, waarvan de kleuren dus niet goed aansluiten.

Na feedback van Wietske ben ik niet verder gegaan met dit perspectief werk. Het kost me veel tijd en ik kan beter experimenteren met dingen die ik sneller en beter kan maken (en ook nog eens leuker vind). Daarnaast gaf ze als tip dat ik het niet wiskundig letterlijk hoef weer te gaan geven. Mijn poster die ik bij mijn pitch had gemaakt was veel abstracter maar die gaf wel goed het gevoel en de intentie weer.

Model karretje

Naast het schetsen van het inkijkje heb ik me in deze week ook bezig gehouden met het ontwerpen van het karretje voor de attractie. De attractie moet een belevenis zijn dus ik wil dat je zo veel mogelijk kan zien. Daarom heb ik een karretje ontworpen waar je met 3 mensen naast elkaar zit. Deze zal wel via achter aan de bovenkant aan een rails vastzitten, maar naast de stang achter zal er voor de rest geen belemmering in zicht zijn voor de bezoekers. Hierdoor hebben ze de beste ervaring van de omgeving mogelijk. Ook vond ik het belangrijk dat het bakje toch het gevoel gaf dat je in een soort raket zat. Daarom heb ik het ontwerp daar op gebaseerd en ook een futuristisch dashboard in het bakje gemaakt, waar ook een alarm op zou kunnen afgaan. Daarnaast heb ik het experiment dat ik eind vorige week op school had gedaan toegepast in dit model. Ik had namelijk een soort frame gemaakt met zwarte stof waar gaatjes inzaten wat door licht erachter op sterretjes lijkt. Dit heb ik als achtergrond voor het model gebruikt waardoor als ik erachter verlichting kan installeren er allemaal sterretjes achter het model zitten zoals dat in de attractie ook zal zijn.

Naast de feedback op de poster kreeg ik nog meer het advies om gewoon lekker analoog verder te gaan omdat dit mij beter ligt en ik daar al best veel mee kan overbrengen. Dat ga ik aankomende week ook zeker doen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *